REGNTRE, TELLING OG GRAFFITI

                                                           SAMARBEID MED GRIEGAKADEMIET

 

MUSIKKEN PÅ DENNE KONSERTEN er skrevet av komponister med røtter fra det asiatiske kontinentet,

som alle lar hverdagsfenomener gi ramme til sine verk:

På Toru Takemitsus regntre samler de mange, små bladene vann når regnet faller, og vannet drypper fra treet også etter at
regnskuren er omme.

I Diana Sohs verk skaper det å telle den oversikten hun trenger for å bevege seg fra en musikalsk tilstand til en annen. 

Unsuk Chins tettpakkede grafitti beskriver en gatekunst som både er primitiv og raffinert — og som kan være befriende og truende på samme tid. 

I samarbeidskonsertene med Griegakademiet – institutt for musikk deltar studenter sammen med BIT20. Foto Camilla Angvik Aasen og Kristoffer Oen.

 




NÅR OG HVOR

Lørdag 30. april — 20.00

Logen Teater, Bergen    

 

BILLETTER

Billetter kjøpes på ticketco.no (Ordinær 200,-/

BT-kort 160,-/Student/under 28 år 100,-)

Konserten arrangeres i samarbeid med

Griegakademiet - Institutt for musikk (UiB)                  

Etter konserten kan se og prøve

perkusjonsinstrumentene i BITLounge. 

HVEM

Dirigent Pierre-André Valade 

BIT20 Ensemble

Studenter fra Griegakademiet -

Institutt for musikk (UiB)                                                    

PROGRAM      

Diana Soh: Un-deux-trois-quatre-cinq

(Norges premiere)

Toru Takemitsu: Rain Tree                       

Unsuk Chin: Graffiti                                      

 

 

English information

THE MUSIC IN THIS CONCERT was written by composers with roots on the Asian continent, and all of them have taken everyday phenomena as the starting point for their work. The myriad of tiny leaves on Toru Takemitsu’s rain tree collect water when it rains; the water continues to drip from the tree after the rain shower has passed. In Diana Soh’s work
the act of counting gives her the overview she needs to move from one musical state to another. Unsuk Chin’s dense graffiti describes street art that is both primitive and refined – and liberating and threatening at the same time.